Co to jest punkt DHL POP?
Redkacja Żródło
Klienci firm kurierskich coraz chętniej korzystają z punktów i automatów paczkowych. Zaletą tego rozwiązania jest na przykład brak konieczności oczekiwania na kuriera i możliwość wyboru momentu nadania lub odbioru paczki. Dzięki sieci punktów DHL POP, klienci tej firmy mogą znacząco uprościć codzienne korzystanie z jej usług. Co warto wiedzieć o punktach DHL POP?
Czym są punkty DHL POP?
DHL Parcel Polska to jedna z najintensywniej rozwijających się firm kurierskich na krajowym rynku. Na przestrzeni ostatnich lat znacząco rozbudowała na przykład sieć punktów DHL POP (wcześniej: Service Point) – miejsc, w których klienci mają możliwość odbierania i nadawania przesyłek. Obecnie sieć ta liczy sobie ponad 14 000 punktów, a ich liczba nieustannie rośnie.
DHL POP, czyli Punkty Obsługi Paczek, rozlokowane są w całej Polsce – znajdziemy je w dużych miastach i małych miejscowościach. Zlokalizowane są one w takich miejscach, jak:
- sklepy spożywcze (m.in. Żabka, Kaufland, Stokrotka, Lewiatan, Biedronka, Lidl),
- saloniki prasowe (m.in. Inmedio, Relay),
- stacje benzynowe (m.in. Shell).
W skład sieci punktów POP wchodzą również automaty paczkowe, w których klienci mogą odebrać swoje przesyłki o dowolnej porze.
Jak działa punkt partnerski DHL Parcel?
W punkcie DHL POP można nadawać lub odbierać przesyłki. Takie możliwości mają zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Sposób działania punktu partnerskiego DHL Parcel jest dość prosty – punkt przyjmuje przesyłki od klientów, składuje je aż do czasu przyjazdu kuriera, a następnie przekazuje je do dalszej dostawy. Z kolei zaś paczki, które przywozi ze sobą kurier, w punkcie POP oczekują na odbiór aż przez 7 dni. Przewoźnik umożliwia nadawanie w ten sposób zarówno przesyłek krajowych, jak i międzynarodowych.
Jak nadać przesyłkę w punkcie DHL Parcel?
Na dostępnej na stronie przewoźnika mapie trzeba najpierw zlokalizować dogodny punkt, który umożliwia nadania. Przed dostarczeniem do niego przesyłki należy pamiętać o poprawnym jej przygotowaniu i upewnieniu się, że gabaryty paczki nie przekraczają narzuconego limitu. Konieczne będą także wypełnione i wydrukowane dokumenty przewozowe (można je wygenerować za pomocą narzędzi elektronicznych udostępnianych przez DHL). Koszt nadania zostanie dopisany do faktury za usługi przewoźnika.
Odbiór przesyłek w punktach DHL POP
Sieć punktów partnerskich DHL Parcel pozwala na szybkie i wygodne odbiory przesyłek. Gdy kurier dostarczy przesyłkę do wybranego punktu, klient zyskuje możliwość jej odbioru. Odbiorca otrzyma powiadomienie o dotarciu paczki (poprzez e-mail i SMS). Będzie ono zawierać kod PIN – podanie tego ciągu znaków w punkcie POP pozwoli obsłudze na wydanie przesyłki.
Jak udostępnić klientom możliwość odbioru paczek w punktach DHL Parcel?
Prowadzisz sprzedaż wysyłkową? Masz możliwość udostępnienia swoim klientom możliwości odbioru zamówień w punktach partnerskich DHL Parcel. By korzystać z tego rozwiązania, nie musisz zawierać żadnych dodatkowych umów z DHL – wystarczy standardowa umowa na przewóz przesyłek podpisana z tym przewoźnikiem. Do zarządzania nadaniami wykorzystać możesz aplikację DHL24.
By klient mógł samodzielnie wybrać punkt dostawy, do którego ma zostać dostarczona paczka z zakupionym towarem, musisz zintegrować mapę punktów odbioru ze stroną e-sklepu. Przeznaczone do tego celu moduły udostępnia DHL Parcel. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj na stronę https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/punkty-dhl/punkt-partnerski.html.
Czy warto korzystać z punktów partnerskich DHL?
Preferencje konsumentów względem usług kurierskich stale się zmieniają. W ostatnich latach jednak szczególnie zauważalny stał się trend korzystania z punktów nadań i odbioru przesyłek oraz automatów paczkowych. Klienci e-sklepów cenią sobie to rozwiązanie ze względu na możliwość samodzielnego wyboru momentu odbioru paczki oraz brak ryzyka nieobecności w miejscu odbioru w czasie wizyty kuriera. Udostępnienie kupującemu opcji odbioru zamówienia w dogodnym dla niego miejscu to dla sklepu internetowego szansa na polepszenie doświadczeń zakupowych klientów i dopasowanie się do potrzeb rynku.
Artykuł partnera
Zostaw komentarz